Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.(Al-Baqarah: ayat 120)

Ayat di atas menyatakan dengan jelas bahawa permusuhan antara Yahudi & Kristian dengan Muslim sentiasa berterusan sehingga kita mengikuti agama mereka, dan permusuhan ini akan berlaku sehingga berlakunya hari kiamat.

2 hari lepas mereka(Yahudi & Kristian) mereka menunjukkan lagi ‘belang’ mereka yang sebenar apabila mereka tanpa segan silu melancarkan May 20 “Everybody Draw Mohammed Day’.Satu hari yang digunakan untuk mempamerkan sikap biadap mereka menghina batang tubuh dan peribadi Muhammad SAW, yang merupakan sebaik-baik makhluk yang diciptakan Allah.

Gerakan penghinaan mereka ini, tidak lama kemudian disusuli dengan ‘respon’ secara kolektif daripada Umat Islam, yang menandakan bahawa Umat ini masih lagi ada ‘sensitiviti’ terhadap sebarang perbuatan terkutuk seperti ini.
Seruan untuk memboikot laman ‘Facebook’ 24 jam kedengaran di sana sini.

“Deactivekan akaun facebook anda selama 24 jam dengan mengubah setting di account setting anda” Salah satu bentuk seruan itu.

Pakistan yang mempunyai jumlah penduduk Umat Islam yang kedua teramai mengambil tindakan drastik apabila dengan mengharamkan ‘Ban or Blocks You tube n Facebook’.Group untuk ‘counter attack’ isu ini tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan di facebook, diikuti dengan penghantaran mesej berangkai, mengingatkan semua muslim akan tindakan tidak bertamadun Yahudi &Kristian ini.

Daripada sudut yang berlainan, ada juga yang menolak cara ‘boikot’ yang pada mereka tidak memberikan sebarang manfaat yang besar untuk Umat Islam menang dalam Isu ini.Mereka lebih menumpukan kepada cara ‘diplomasi’ yang jauh daripada sentimen emosi dan perasaan.Segala tohmahan itu dibalas dengan hujah ilmiah yang menyebabkan pihak musuh menggelengkan kepala.

Walau apa pun yang dilakukan, moga-moga usaha Umat ini yang masih lagi bersama dengan Rasulullah dapat mempertahankan kesucian peribadi Rasullah SAW.

Isu ini sepatutnya membuka pintu hati kita semua bahawa mereka (Yahudi & Kristian) sudah lama ‘mati hujah’ atau ‘kalah hujah’ untuk menafikan kehebatan dan kemuliaan Rasulullah SAW.Mereka tiada cara lain lagi melainkan berusaha bersungguh-sungguh untuk memburukkan peribadi Rasulullah SAW.

Inilah realiti mereka yang sebenarnya.Mereka sombong untuk menerima kebenaran yang sedia terpampang di hadapan mereka iaitu Islam yang datang daripada Rasulullah SAW.

Benarlah apabila Allah menyifatkan mereka sebagai Al-Maghdubbi alaihim(golongan yang dimurkai Allah) dan Al-Dholiin(golongan yang sesat).Mudah-mudahan Allah menjauhkan kita semua daripada termasuk ke dalam golongan ini.

Kita sepatutnya tidak hairan dan tidak harus terkejut dengan isu ini, kerana memang begitulah tabiat dan kebiasaan mereka.Kewujudan kempen atau hari sebegini adalah rangkaian daripada usaha mereka yang berterusan untuk menghina nabi kita setelah nenek moyang mereka berusaha membunuh nabi-nabi yang terdahulu.Mungkin selepas ini ada banyak lagi ‘provokasi’seperti hari atau kempen yang diwujudkan untuk memburukkan Rasulullah SAW.

Bagi Kita Umat Islam kita mengenal siapa sebenarnya Nabi kita, akhlak dan peribadi baginda tiada terperi.Soalnya di sini, kita sepatutnya hairan jika masih ada mereka yang mengaku Umat Muhammad tetapi menghina Rasulullah SAW sama ada secara sedar ataupun tidak, secara terang atau sembunyi.

Mereka Hina Nabi..Kita Janganlah...

0 comments: