Sudah begitu lama, hampir genap setahun, saya tidak mencoret sesuatu..Biasalah, bukan senang untuk istiqamah dalam update blog...Tambah pula sekarang ni, ada facebook dan twitter, lagilah blog banyak kali ditinggalkan..

Kelebihan Facebook/ twitter kerana ianya dapat diupdate dengan status yang ringkas mahupun panjang, berbanding blog yang lebih 'rumit' untuk diupdate...Tambahan pula maklumat yang ingin disampaikan lebih mudah sampai kepada kawan-kawan dan kenalan kita di Facebook berbanding blog yang  kebiasaannya ramai yang tidak mengetahui tentang kewujudan blog kita..FB dan twitter lebih friendly, elegen dan mudah untuk diakses berbanding blog...

Namun blog masih mempunyai kelebihannya tersendiri..Ianya lebih sesuai untuk coretan yang lebih berbentuk peribadi dan huraian yang lebih panjang berbanding FB atau twitter..Apapun, semua aplikasi ini sangat bagus untuk dijadikan medium pengislah masyarakat..

Mudah-mudahan kita tidak mensia-siakan kewujudan FB, twitter dan blog yang kita ada..Saya mungkin update sesuatu yang ringkas di FB..Jadi saya menjemput sesiapa yang follow blog ini untuk add saya sebagai friend di FB...

Dalam blog ini, saya jemput semua pengunjung untuk sembang2 di cBox baru..sila klik open cbox untuk paparannya ye...

Cukuplah rasanya, sekadar di sini dahulu, apa yang dapat saya coretkan...InshaAllah, mudah-mudahan saya dapat update lagi blog yang telah sekian lama ditinggalkan...Allahumma Ameen...