Sem baru bermula lagi.Entahlah mungkin di awal sem ini, suasananya agak hambar dan bosan.Tidak banyak aktiviti yang dilakukan.setiap hari yang berlalu seakan-akan sama.Pergi kelas dan balik bilik.Namun suasana sebegini perlu diubah dan ditukar.kalau tidak, masa hanya terbuang begitu sahaja,tenaga disia-siakan.Mudah-mudahan Allah memberikan kekuatan bagi diri ini untuk membuat ‘reformasi hidup’ sebagai bekal untuk ‘Hari ESOK’.


Sem kali ini jadual study juga agak berat.Dengan contact hour 18.5, ianya agak berat bagi yang baru bertatih di alam universiti ini.Mudah-mudahan Allah mempermudahkan segala-galanya.

Cabaran berat bagi kita, tetapi tidaklah seberat cabaran dan dugaan Rasul yang membawa Risalah Ilahi.Tekanan yang kita hadapi, tidaklah sebesar tekanan Rasul yang sentiasa berdepan dengan 1001 rintangan yang berliku.Namun jiwa Rasul itu begitu teguh sekali,seteguh karang di lautan dalam.Setiap liku dan duri kehidupan dilalui dengan penuh kesabaran dan keyakinan bahawa pertolongan Allah pasti akan datang.


Nabi itu adalah pejuang sejati yang tidak pernah mengenal erti sebuah kekalahan, tewas, dan putus asa.Maka Orang yang mengaku dirinya pengikut Rasul, tidak harus mudah menyerah kalah, berasa akan tewas, dan terlalu cepat berputus asa.

Mari sama-sama kita berusaha menguatkan azam dan meneguhkan cita-cita untuk meyambung perjuangan warisan Rasul,utusan tuhan.

saya masih ternanti-nanti dan tertunggu-tunggu suatu perkara besar yang bakal menentukan masa hadapan saya selepas ini.Kepada Allah saya memanjatkan doa agar penantian itu menghasilkan sebuah kejayaan yang hakiki.Amin...
Moga Allah memberikan kekuatan kepada kita sebagaimana Allah memberikan kekuatan kepada Rasul-RasulNya.Amin…

0 comments: